About Me

My photo
Full-time English Lecturer, Part-time novelist and freelancing editor

Love Them!

Terbaru PBAKL 2017

Terbaru PBAKL 2017

Jenguk2 sini...

NOVEL DI PASARAN

NOVEL DI PASARAN

Tuesday, January 19, 2016

Bulan Bintang akhirnya jatuh ke riba! =D (versi cetak)









Assalamualaikum Wrt Wbt...

Kali ni betul-betul punya, bukan cubaan! =)

Bulan Bintang bakal keluar dalam versi cetak pada bulan hadapan, Februari 2016 insyaAllah.
Nama barunya Aku Bulan Dia Bintang, di bawah penerbitan Intens Idea International (milik kak Fauziah Ashari novelis Ombak Rindu) 

Kepada yang tak follow saya di FB dan berhajat nak order dr saya beserta autograph, dialu2kan untuk buat preorder ya. Bila saya ke JB untuk sign, saya akan terus beli naskhah yang dah preorder dan sign untuk kalian, beserta gift dari saya. insya-Allah.

Untuk dapat update lebih cepat, sila follow page Anarif or add FB sy, Najah Anarif

Cumanya, bila dah bayar, saya akan masukkan dalam list ya. Cover novel rasmi belum dapat lagi. Jadi, ambil masa dalam sebulan juga ya. Jadi, boleh mula kumpul duit dan buat preorder dalam tempoh lebih kurang sebulan dari sekarang.

Tak nak preorder? Pun boleh. Tapi, gift dr sy limited kepada yang order awal ya. Autograph tetap ada kalau beli dari saya. Kalau nak beli dari kedai pun boleh, tapi kena tunggu lebih lama sikitlah. Pun tak ada masalah. Tapi tak ada autograph tau! hehehe

Butiran dan cara pembayaran seperti di bawah:


Harga: RM25 (TANPA POSTAGE)
Postage: RM5 (SM)
RM10 (SS)

Khairunnajaah bt Md Ariff
Maybank 162731068610
Bimb 02020020411706
Cimb 1205008123209

Bila dah buat bayaran, boleh email saya di anarif88@gmail.com. Sila bagi nama penuh, alamat dan no telefon serta bukti pembayaran. TQVM

Sinopsis:

DARIN, walaupun anak tengah daripada tiga beradik, namun paling cengeng dan banyak masalah diri. Seorang wartawan yang tidak mahu menjadi wartawan. Seorang yang sempoi namun prejudis terhadap lelaki. Tiba-tiba dia diketemukan dan dikehendaki ‘bertugas’ selama tujuh hari dengan seseorang yang bergelar ‘Tengku’, ahli perniagaan muda yang berjaya dari luar negara dan dikejar ramai jurnalis Malaysia. Masalahnya, tugas dia bagaikan 24 jam bersama lelaki itu!

“Apa awak nak? Cakap terus je la. Saya nak tengok TV ni, dengki betullah.”
“Eh, cik kak... Awak datang sini nak kerja. Sudahlah tak ada tujuan hidup. Datang rumah orang, sedap-sedap je tengok TV. Tak ada rasa nak berubah ke?” Pen di tangannya ditujah-tujah je wajah Darin. Mujur tak kena.
Darin gigit bibir. Dah mula dah, perangai diktator dia tu!
“Okey! Nak suruh saya buat apa, bagi saja. Tak payah nak mengutuk.”
“Menjawab! Apa tugas awak sekarang?”
Darin diam.
“Saya tanya ni, apa tugas awak sekarang?”
Darin garu kepala. “Erm, jurnalis.”
“So, apa awak dah buat selama beberapa hari kerja dengan saya ni?”
“Hmm, tadah telinga dengar awak marah.”
Fakhri mengetap giginya. Kenapalah dia berjumpa dengan manusia yang tak ada tujuan hidup ni?

DALAM diam, Fakhri jatuh cinta pada jurnalis yang kadang-kadang dia lihat naif dan polos hingga menyedarkannya hakikat hidup yang sebenar dan banyak rahsia.

‘Rupa bulan berubah-ubah, macam awak juga. Kadang-kadang, awak dengar cakap. Kadang-kadang, awak marah-marah. Kadang-kadang, awak blur, macam budak kecil yang baru saja masuk tadika. Kadang-kadang, awak tak payah cakap apa-apa, tapi saya tahu awak ada.
I wish I am the stars around you. I want to be with you, and stay with you at all times. Bila awak hilang di siang hari, saya pun akan hilang. Bila awak muncul dengan gahnya saat siang melabuhkan tirainya, saya pun nak juga muncul di sisi awak.
Tapi, macam mana bulan kadang-kadang ditemani bintang yang banyak dan kadang-kadang cuma bersendirian, saya rasa saya pun akan jadi macam bintang itu. Saya tak mungkin dapat ada di sisi awak selalu, no matter how much I want to.
But, no matter when and where, awak mesti sentiasa ada, dan hidup dengan baik. Biarlah awak berubah-ubah, dan biarlah saya ada atau tiada, awak tetap sama di hati saya.’

APAKAH sebenarnya rahsia Fakhri yang ingin dia sembunyikan daripada khalayak ramai? Terbukakah hati Darin menerima Fakhri setelah menerima nota cinta nan sekeping itu walaupun pernah timbul gosip mereka yang memalukannya tersebar di media sosial?

love,

anarif





PLEASE TAKE OUT WITH PERMISSION AND PROPER CREDITS TO BLOG AND AUTHOR. ALL RIGHTS RESERVED.

No comments:

Post a Comment